Bra innehåll är inne
Bra innehåll är inne – marknadsförarnas prio ett 2013
De senaste åren har sociala medier varit den stora innegrejen bland företagare – förutom hemsida har du säkert både Facebook och Twitter för att marknadsföra dig. Nu vänder trenden: i år satsar ledande marknadsförare på ett mer hållbart innehåll.
Enligt en färsk rapport från Adobe får det kortfattade och flyktiga nu konkurrens av innehåll av mer varaktig karaktär på själva företagswebbplatsen. Kvalitet går före kvantitet och innehållet bör vara både läsvärt, delbart och varaktigt. Innehållsmarknadsföring sägs vara viktigare än improviserade uppdateringar i sms-format.
Sociala medier fortfarande stort
Självklart är marknadsföring via sociala medier fortfarande viktigt, inte minst som kanal för att länka läsaren vidare till själva hemsidan. Innehållsmarknadsföring och sociala medier kompletterar varandra på ett fantastiskt bra sätt. Efter de senaste årens aktiviteter i externa kanaler bör dock många företagare se över sina hemsidor, som ofta hunnit bli föråldrade till både utseende och teknik.
Dags för en remake eller sökmotoroptimering, någon? 😉