Silberman Web & Text sökmotoroptimerar din webbplats.

Med sökmotoroptimering hittar dina kunder till din webbplats

Sökmotoroptimerade webbplatser är anpassade till Google, Bing och andra sökmotorer. Silberman Web & Text sökmotoroptimerar alla webbplatser för att de ska komma högt i träfflistorna.

Därför lönar det sig att sökmotoroptimera din webbplats

Att du vill att dina kunder ska hitta din webbplats genom att googla är självklart. Idén med sökmotoroptimering är dock att kunden ska kunna skriva in till exempel ”pianoförsäljare i uppsala” i sökmotorn. I den lista som kommer upp ska sedan just din musikaffär kommer på första plats.

Konkurrensen på nätet är stenhård och det krävs en bra strategi för att komma högt i träfflistorna. De texter som syns under länkarna bör också vara välskrivna för att locka kunden till att klicka på just din webbplats.

Så här går sökmotoroptimering till

Sökmotoroptimering handlar om nyckelord som kunden söker på för att hitta information. Nyckelorden läggs in både i de så kallade metatexterna som syns i sökmotorernas träfflistor och i själva innehållet på webbplatsen.

För att komma högt i listorna måste rubriker, texter, länkar och annat innehåll skrivas med sikte på sökmotorerna. Samtidigt måste texterna vara bra texter som dina kunder vill läsa.

Sökmotoroptimering handlar också om sådant som maskinläslig kod och länkar som kommer in från andra webbplatser. Din webbplats bör också vara registrerad hos Google.

Så kommer vi igång

Fundera gärna på vilka ord dina kunder använder om din verksamhet.

Kontakta oss via mejl eller telefon

Självklart diskuterar vi och stämmer av under projektets gång.

Så här arbetar vi med våra projekt.

Betalda annonser

Ett alternativ till sökmotoroptimering är att betala för att synas i Google. Din webbplats hamnar då bland annonserna högst upp eller på höger sida. Det garanterar dock inte att webbplatsen dyker upp där annat än på de nyckelord du har betalat för.

Enligt undersökningar tittar internetanvändarna noggrannare på den vanliga träfflistan än på de betalda annonserna. Detta anses bero på så kallad banner blindness, annonsblindhet.

Information på lättläst svenska