INFO PÅ LÄTTLÄST SVENSKA
Sökmotoroptimering gör att din hemsida går att hitta
En sökmotor är
till exempel Google.
Du skriver vad du söker
i en ruta
och trycker på Sök.
Då får du en lista
med olika hemsidor.
Om du har en hemsida
är det viktigt
att den går att hitta.
Att komma på första plats
i Googles listor
är svårt.
Det krävs mycket arbete
och lite tur
för att komma först.
Det går att göra så att
din hemsida kommer högt
i Googles listor.
Det arbetet kallas
sökmotoroptimering.
