Bättre träffar på Google
Bättre träffar på Google för ClearPlex Sverige
Även om du som ClearPlex säljer en unik produkt behöver du oftast sökmotoroptimera din hemsida för att synas i Googles listor. Kanske säljs din produkt hos flera större butikskedjor. Utan bra sökmotoroptimering finns då stor risk för att din egen hemsida får dåliga placeringar i Google.
ClearPlex, som har huvudkontor i USA, säljer skyddsfilm till vindrutor och displayskydd till datorer och mobiltelefoner. ClearPlex’ problem var att de inte syntes vid sökning på deras produkter via Google. De fanns där, men alldeles för långt ner i listorna.
Förstaplaceringar kräver hårt arbete och lite tur
För att nå topplaceringar krävs hårt arbete. Då räcker det inte att göra mindre förbättringar vid ett enstaka tillfälle. Ändå lyckades vi få upp ClearPlex i listorna på kort tid, utan att skriva om hela webbplatsen – på vissa sökbegrepp till och med förstaplaceringar! Med tillgång till ett Google-konto hade ytterligare förbättringar kunnat göras, med enkla medel.
Företaget saknade de små texter som syns i söklistorna – dessa lade vi därför till. Samtidigt optimerade vi även den engelskspråkiga versionen av sajten. Webbplatsen är byggd av Smode AB i Enköping.
Läs mer om hur din webbplats kan hamna högst upp i Googles listor